فایل باز

فایل باز

فایل باز

فایل باز

فایل باز- جزوه درس ذخیره و بازیابی اطلاعات کامپیوتر

جزوه درس ذخیره و بازیابی اطلاعات کامپیوتر


توضیحات

با افزایش روز افزون اطلاعات، فرایند ذخیره، بازیابی و استخراج اطلاعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این اطلاعات ممکن است شامل هر نوع منبعی مانند متن، تصویر، صوت و ویدئو باشد. هدف از ذخیره و بازیابی اطلاعات کمک به کاربران برای ذخیره مناسب اطلاعات و یافتن اطلاعات مورد نظر در انبوهی از اطلاعات ساختار نایافته است.

 

هدف از یادگیری ذخیره و بازیابی اطلاعات

یکی از هدف های یادگیری ذخیره و بازیابی اطلاعات، آموختن روش های ذخیره سازی مورد استفاده در سامانه های ذخیره سازی داده و همچنین طراحی و معماری فناوری های نوین به کار گرفته شده در این سامانه ها می باشد. ذخیره سازی اطلاعات را می توان چنین برداشت نمود که هرگونه عملیاتی که اطلاعات را بر روی یک سامانه ذخیره ساز یا رسانه ذخیره کند. معنای رسانه در اینجا معنای یک وسیله ای است که قدرت ذخیره و بازیابی اطلاعات و به عبارتی خواندن دوباره اطلاعات را داشته باشد. (به عنوان مثال ذخیره کردن فیلم بر روی DVD به عنوان ذخیره سازی اطلاعات تعریف می شود.)

 

درس ذخیره و بازیابی اطلاعات:

در درس ذخیره و بازیابی اطلاعات معماری روش ذخیره سازی، پیکربندی ورودی/ خروجی، عملکرد دیسک و سامانه های ذخیره ساز، پیکربندی دیسک، تکنیک های ورودی/ خروجی رسانه ها، مفهوم سیستم فایل، شاخص بندی و درهم سازی مورد بحث قرار می گیرد


خرید ودانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.