فایل باز

فایل باز

فایل باز

فایل باز

فایل باز - گزارش کار آموزی در صنعت برق

گزارش کار آموزی در صنعت برق


گزارش کارآموزی در صنعت برق  با فرمت قابل ویرایش ورد (word) و با پسوند Doc آماده شده و برای دانلود شما عزیزان بر روی سرورهای سایت قرار کرفته است. شما برای دانلود این گزارش کارآموزی/کارورزی لازم است ابتدا از طریق پایین صفحه پرداخت را انجام داده سپس لینک دانلود را مشاهده خواهید کرد و همچنین یک نسخه از آن به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
گزارش ذیل کاملا جامع و کامل بوده و از هر حیث تمام زیر زمینه های محل کارآموزی را پوشش می دهد شما پس از دانلود با استفاده از این گزارش آماده می توانید گزارشی جامع و کامل محیا ساخته و تحویل استادتان دهید یا با استفاده از این گزارش با طریق نوشتن یک گزارش کارآموزی حرفه ای آشنا شوید برای مشاهده بقیه گزارش های کارآموزی سایت ما می توانید از طریق منو کنار سایت و انتخاب گزینه کارآموزی های آماده به دیگر گزارش ها دسترسی داشته باشید
در زیر شما بخش کوچکی از این گزارش کارآموزی را جهت اطمینان از کامل بودن مطالب و مباحث ملاحظه می کنید دقت داشته باشید که به دلیل کپی کردن این مطلب از فایل اصلی گزارش کارآموزی صنعت برق  ممکن است با بهم ریختگی فونت/جداول یا نمودارها همراه باشد که قطعا در فایل اصلی چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

 وظایف شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان

این شرکت برای انجام ماموریت و رسالت محوله در حوزه فعالیت خود، وظایف و مسوولیت‌های زیر را برعهده دارد:

  1. برقراری انشعاب برق از طریق شبکه موجود و یا توسعه و ایجاد شبکه‌های جدید؛
  2. بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های توزیع موجود؛
  3. تحویل انرژی برق در محل پست‌های 20/63 کیلو ولت از طریق برق منطقه‌ای و تغذیه آن به خطوط 20 کیلو ولت پست‌های توزیع و شبکه فشار ضعیف؛
  4. توزیع مداوم انرژی برق در شبکه و حفظ کیفیت آن و تحویل به مشترکان در نقاط مصرف؛
  5.   
  6. برنامه‌ریزی و تلاش مستمر برای بالا بردن پایداری شبکه، افزایش قابلیت اطمینان و کنترل شبکه در جهت کاهش انرژی توزیع نشده و کاهش زمان خاموشی؛
  7. فروش انرژی برق به مشترکان از طریق نصب کنتورهای معمولی و یا چند تعرفه و وصول بهاء آن در دوره‌های زمانی مشخص؛
  8. ایجاد شبکه و سیستم روشنایی معابر عمومی جدید در نقاط مختلف مورد نیاز و همچنین تعویض چراغ‌ها، طراحی و تعمیر و نگهداری از شبکه روشنایی موجود؛
  9. انجام خدمات مشاوره‌ای، طراحی و نیرورسانی بر اساس درخواست متقاضیان؛
  10. پاسخگویی به کلیه مطالبات مردم و ارباب رجوع مرتبط با خدمات توزیع برق و فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای تحقق طرح تکریم؛
  11. انجام فعالیت‌های اقتصادی، تولید و معادلات بازرگانی برای تهیه کالا و تجهیزات مورد نیاز شبکه‌های توزیع نیروی برق استان؛
  12. تلاش و بکارگیری فنون تکنولوژی‌های نو برای بهبود مستمر فعالیت‌ها، توسعه و ارتقاء منابع انسانی، به ویژه مدیران؛
  13. ایجاد ارتباط و همکاری متقابل با سایر موسسات و ادارات در حیطه وظایف شرکت؛
  14. ایجاد ارتباط و همکاری دوسویه با برق منطقه‌ای در راستای انجام قرارداده و تحویل صورت وضعیت‌ها و مبادلات پولی مربوطه؛
  15. مسولیت پاسخگویی به مقامات و مسولین مجلس؛
  16. مدیریت و کنترل شبکه‌های برق در شرایط بحران نظیر سیل، طوفان، زلزله و ... .
  17. گسترش فرهنگ مصرف بهینه برق و اعمال مدیریت مصرف، بازرسی و کنترل لوازم اندازه‌گیری؛
  18. برنامه‌ریزی، طراحی،‌ اجرا و نظارت پروژه‌های خاص؛
  19. مکانیزاسیون شبکه‌های توزیع و اتوماسیون اداری؛
  20. فراهم نمودن امکانات رفاهی و انگیزش در حد وسع شرکت برای کلیه همکاران؛
  21. اخذ تسهیلات بانکی به منظور افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقاء سیستم.

 

اهداف و برنامه‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان

  1. مشارکت در انتخاب و همکاری در استقرار نرم‌افزارهای عمومی و فنی مورد نیاز شامل:
  • ارتقاء برنامه‌های پرسنلی و احکام، مالی، انبار، اموال و حقوق و دستمزد از محیط DOS به WIN XP؛
  • استقرار نرم‌افزار جدید پذیرش با هدف بهبود و مکانیزه نمودن کامل فرآیندها و روش‌های برقراری انشعاب تا مرحله ایجاد سابقه و صدور صورت حساب؛
  1. استقرار اتوماسیون اداری در امورهای توزیع نیرو؛
  2. برگزاری جلسات آموزشی شبکه و اتوماسیون اداری جهت کارکنان امورها در سطوح مختلف؛
  3. توسعه و ارتقاء پایگاه اطلاع‌رسانی جهت اطلاع‌رسانی مطلوب به مخاطبان خارج از سازمان؛
  4. اجرای دو برنامه بازدید و تعمیرات دوره‌ای رایانه‌ها و تجهیزات جانبی آنها با ارائه زمانبندی مربوطه؛
  5. هماهنگی با شورای راهبری ICT شرکت جهت سیاست‌گذاری‌های فعالیت‌های مربوط به فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و اجرای کلیه فعالیت‌های مربوط به این حوزه در چارچوب فرآیندهای مصوب؛
  6. تواناسازی و افزایش دانش و مهارت رابطین خدمات رایانه در امورها با برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه؛
  7. تعیین شرح وظایف، آموزش و اختیارات جدید برای مسولین ارائه دهنده آمار و گزارشات امورها؛
  8. نصب antivirus متمرکز و چند لایه در شبکه و آموزش کاربران در این مورد و تدوین برنامه‌های لازم برای مقابله با حوادث، اتفاقات و توقف فعالیت‌ها و اعمال کنترل‌های مناسب برای محافظت بیشتر اطلاعات از دسترسی غیرمجاز؛
  9. نگهداری و پشتیبانی نرم‌افزارهای موجود و بازدیدهای به موقع به منظور پشتیبانی اطلاعات و کنترل صحت عملکرد آنها؛
  10. تکمیل شناسنامه و بانک اطلاعاتی سخت‌افزارهای شرکت؛
  11. پوشش موثر و مناسب شبکه جهانی اینترنت در ادارات و امورها؛
  12. تهیه و تنظیم گزارش‌های ماهانه، دوره‌ای و سالانه از عملکرد و فعالیت‌های شرکت؛
  13. تدوین کارنامه عملیاتی سال 85 شرکت.

 

اهداف دفتر برنامه‌ریزی نیروی انسانی و آموزش

  1. ارتقاء دانش شغلی کارکنان در بهبود فعالیت‌های شرکت؛
  2. تعیین شناسنامه آموزشی برای کلیه کارکنان؛
  3. برنامه‌ریزی آموزش؛
  4. ارزیابی آموزشی؛
  5. بازنگری فرم شناسنامه به آموزش کارکنان؛
  6. تعیین و تکمیل و به روز رسانی شناسنامه آموزشی کارکنان؛
  7. نیازسنجی (تعیین نیاز آموزش کارکنان)؛
  8. نیازسنجی بوسیله شناسنامه شغلی کارکنان؛
  9. نیازسنجی از سوی اعلام مدیران امورها و دفاتر؛
  10. تطبیق دوره‌های کارکنان با شناسنامه شغلی و نمرات ارزیابی و امتیازات آموزشی؛
  11. بازنگری نیازسنجی سالانه و گزارش وضعیت به مدیریت جهت تصمیم‌گیری؛
  12. تهیه برنامه آموزشی طرح رشد و ارتقاء کارکنان و تصویب در کمیته نیروی انسانی؛
  13. اجرای برنامه‌های آموزشی تعیین شده در طول سال؛
  14. تهیه و تدوین دستورالعمل ارزشیابی شرکت طبق بخشنامه وزارت نیرو؛
  15. ارزشیایی قبل از اجرای دوره؛
  16. ارزشیابی حین دوره؛
  17. ارزشیابی بعد از دوره؛
  18. جمع‌آوری نظرات مدیران و سرپرستان در خصوص تعیین میزان اثربخشی کارکنان زیرمجموعه و تجزیه و تحلیل نظرات و ارائه گزارش به شورای عالی آموزش؛
  19. تعیین اثربخشی آموزشی کارکنان در بهبود فعالیت‌های شرکت؛
  20. تهیه تقویم آموزشی برای کارکنان؛
  21. تهیه پیش‌نویس تقدیم دوره‌های آموزشی برای کارکنان؛
  22. اخذ تصویب تقویم آموزشی؛
  23. تایپ مصوبات تقویم آموزشی؛
  24. ارسال به وزارت نیرو جهت تصویت نهایی.

 

شرح مختصری از فرآیند خدماتی توزیع نیروی انسانی

بررسی پست‌های بلاتصدی و تلاش برای یافتن نیرو در خصوص پرنمودن آن پست‌ها، وظیفه اصلی این سازمان می‌باشد و همچنان که از نام این شرکت برمی‌آید، یکی از مهمترین فعالیت‌های آن، توزیع نیروی انسانی مورد نیاز در امورهایی است که  اعلام نیاز کرده‌اند.

امورها، درخواست خود را در خصوص نیاز به نیروی انسانی به امور کارکنان شرکت توزیع نیروی برق گرگان ارسال می‌کند، سپس اشخاصی که فرم تقاضای کار را تکمیل نموده‌اند، با توجه به اینکه واجد شرایط باشند، به دفتر آموزش رجوع می‌کنند و در آنجا پس از آشنایی کامل با چارت تشکیلات جهت گذراندن دوره‌ای 2 ماهه به قسمت‌های مختلف شرکت از جمله واحد نوسازی جهت آشنایی با نحوه ایجاد و گسترش شبکه و نیز واحدهای ستادی مثل خدمات مشترکین با نحوه فروش انشعابات ارجاع می‌شوند و این افراد در نهایت گزارش کاری به دفتر آموزش تحویل می‌دهند و آن دفتر با مطالعه گزارش کار و تایید آن، فرد را به امور کارکنان معرفی می‌کند.

 

برگزاری دوره‌های آموزشی

همانطور که گفته شد، از خدمات این شرکت، رشد و ارتقاء سطح علمی کارکنان می‌باشد. بر اساس اعلام نیاز از سوی امورهای برق، اشخاص دارای صلاحیت پس از طی مراحلی که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم، به واحد آموزشی صنعت برق مازندران جهت گذراندن دوره‌های لازم معرفی می‌شوند.

مراحلی که پرسنل واجد شرایط جهت گذراندن دوره‌های آموزشی باید طی کند:

ابتدا درخواست دوره از طرف اموری که این پرسنل در آنجا مشغول به کار است، به امور گرگان ارسال می‌شود و پس از این در خواست در کمیته آموزش مطرح می‌شود. در صورت تایید شدن درخواست، به همراه لیست دوره‌های دوره‌های مورد نیاز به شورای عالی آموزش برق منطقه‌ای مازندران جهت دریافت مجوز ارسال می‌گردد.

در صورت دریافت مجوز، کمیته آموزش لیست دوره‌های تصویب شده به همراه برنامه آموزشی به امور متقاضی ارسال می‌دارد و یک معرفی‌نامه به واحد آموزشی صنعت آب و برق مازندران ارسال می‌شود و در پایان دوره گواهینامه‌ای مبنی بر اتمام دوره صادر می‌شود. در نهایت میزان اثربخشی دوره توسط دفتر آموزش بررسی می‌شود. همچنین پرسنل جهت گذراندن دوره‌های تخصصی که مورد نیاز آنان است، باید همان مراحل را طی کند.

توزیع کارآموزان

از جمله خدمات این شرکت، پذیرش کارآموزان مهمان و یا ارجاع آنان به امورهای دیگر است. این کارآموزان ابتدا به دفتر آموزش جهت گذراندن دوره کارآموزی مراجعه می‌کنند. در صورت توافق با درخواست آنان به واحدهای حراست صدور کارت شناسایی ارجاع می‌شوند، دوباره به دفتر آموزش جهت تکمیل فرم و سپس به مدیر امور و تعیین محل مناسب با تحصیلات آنان ارجاع داده می‌شوند.

پس از گذراندن دوره کارآموزی به مدیر امور و از آنجا جهت بررسی پایان‌نامه به دفتر آموزش ارجاع می‌شوند و پس از آن کارت شناسایی را به واحد حراست تحویل داده و دفتر آموزش به موسسه معرفی کننده پایان کارآموزی آنان را اعلام می‌کند.

دادن بورس تحصیلی به قبول شدگان دانشگاه:

پرسنلی که در دانشگاه قبول می‌شوند، نیز از خدمات این شرکت بهره‌مند می‌شوند. به این ترتیب که پس از ارسال قبولی در دانشگاه به دفتر مدیر و تایید آن شخص به دفتر آموزش مراجعه می‌کند و در آنجا کمیته‌ای تشکیل شده که قبولی وی را در آن مطرح می‌نمایند. اگر تایید شد، قبولی وی به شورای عالی واحد مازندران اعلام می‌گردد و پس از ارسال قبولی به مدیر مربوطه و تایید توسط وی و در نهایت که قبولی توسط همه واحدها تایید شد، به وی بورس داده می‌شود.

 


    فصل دوم ارزیابی بخش‌های مرتبط با رشته علمی کارآموز
موقعیت رشته کامپیوتر (نرم‌افزار) در اداره توزیع نیروی برق استان گلستان

در این شرکت تنها یک کارشناس کامپیوتر وجود دارد (آقای ملاغلامعلی)، که شغل سازمانی ایشان، کارشناس پشتیبانی و رایانه می‌باشد، زیر نظر دفتر اطلاعات و مدیریت و آمار.

اهم وظایف ایشان به شرح زیر است:

  1. مطالعه و بررسی جهت ارتباط واحدهای مختلف شرکت به یکدیگر از طریق شبکه‌های کامپیوتری با همکاری کارشناس مسوول؛
  2. تهیه نرم‌افزارهای مورد نیاز شبکه کامپیوتری و به روزرسانی به موقع آنان با نسخه‌های جدید؛
  3. نظارت و کنترل مستمر به امور ارتباط کامپیوتری و رفع نقص و نارسایی‌های احتمالی؛
  4. پیشنهاد تهیه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مورد نیاز شبکه با همکاری کارشناس مسول؛
  5. کمک به کارشناس تحلیل‌گر سیستم و کارشناس برنامه‌نویس در امور محوله؛
  6. تشکیل دوره آموزشی کاربران جهت استفاده از شبکه؛
  7. نصبل و راه‌اندازی شبکه کامپیوتری با کمک کارشناس مسول و دیگر کارشناسان کامپیوتر؛
  8. پشتیبانی واحدهای تحت پوشش شکبه اطلاع‌رسانی در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار؛
  9. نظارت و کنترل پرسنل تحت سرپرستی؛
  10. مطالعه و بررسی سیستم‌های داخلی مثل سیستم اطلاعات مدیریت، سیستم نیروی انسانی، سیستم مالی و ... .
  11. مطالعه و بررسی مدل‌ها و سیستم‌های نرم‌افزاری مناسب با عملیات شرکت؛
  12. مطالعه و بررسی به منظور استفاده از ابزارها و تکنیک‌های نو در برقراری شبکه‌های ارتباطی کامپیوتر؛
  13. کمک در نصب و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری؛
  14. برنامه‌نویسی بر اساس مدل‌های طراحی شده؛
  15. نظارت مستمر بر عملیات برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی تا حصول اطمینان از نتایج موردنظر؛
  16. تهیه و تدوین برنامه‌های آموزشی در جهت شناخت برنامه‌ها و افزایش سطحی علمی کارشناسان؛
  17. همکاری و همفکری با سایر کارشناسان کامپیوتر به منظور استفاده بهینه از برنامه‌های مصوب؛
  18. ارائه پیشنهادات لازم جهت تهیه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مورد نیاز مکانیزاسیون سیستم‌های کاربردی؛
  19. ارائه راهنمایی‌های لازم در طراحی و تجزیه و تحلیل و نوشتن برنامه‌های سیستم کاربردی به کارشناس تحلیل‌گر سیستم و برنامه‌نویس؛
  20. تشکیل جلسات مستمر با کاربران جهت شناسایی سیستم دستی و مطالعه آن.

 

وظایف شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان

این شرکت برای انجام ماموریت و رسالت محوله در حوزه فعالیت خود و وظایف و مسولیت‌های زیر را برعهده دارد:

  1. برقراری انشعاب برق از طریق شبکه موجود و یا توسعه و ایجاد شبکه‌های جدید؛
  2. بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های توزیع موجود؛
  3. تحویل انرژی برق در محل پست‌های 20/63 کیلوولت از طریق برق منطقه‌ای و تغذیه آن به خطوط 20 کیلوولت پست‌های توزیع و شبکه فشار ضعیف؛

توزیع مداوم انرژی برق در
فرمت گزارش کارآموزی صنعت برق :ورد (word) با پسوند داک(Doc)
تعداد صفحات گزارش کارآموزی:72 صفحه


خرید و دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.