فایل باز

فایل باز

فایل باز

فایل باز

فایل باز- دانلود تحقیق تخت جمشید

فایل باز- دانلود تحقیق تخت جمشید



نام فایل:دانلود تحقیق تخت جمشید

نوع فایل :ورد

تعداد صفحات: 58

حجم : 1 مگابایت

قیمت: 5800

کاری از :

www.9NN.IR

  

بخشی از محصول:یکی از تیره‌های مهم آریایی که پس از ورود  به ایران موفق  به تشکیل حکومت  شدند پارسها  بودند. از اواسط دوره مادها از خاندان پارسی به عنوان خاندانی قدرتمند در منابع یاد شده است. آخرین پادشاه ماد، آسیتاگ، مجبور به جنگ ‌با یکی از سران پارسی‌ها  به نام کوروش شد. از شواهد چنین ‌برمی‌آ‌‌ید که کوروش با آستیاگ نسبت خویشی داشته است. در جنگ بین طرفین پادشاه ماد شکست خورده  و کوروش با پیروزی ‌بر آستیاگ موفق شد حکومت جدیدی را ‌که درتاریخ از آن به نام هخامنشیان یاد می‌شود، تأسیس کند.

نخستین پایتخت هخامنشیان شهر پاسارگاد بود. کوروش پاسارگاد را به محلی آباد و معتبر تبدیل کرد. اما پس از مرگ کوروش  و مشکلاتی که در امرحکومتی بوجود آمد از اهمیت این شهر کاسته شد تا اینکه داریوش اول به پادشاهی رسید.

  داریوش بر آن شد تا پایتختی بزرگ و با شکوه بوجود آورد. و از آنجاکه پارس برای هخامنشیان سرزمین مهم و در حکم سرزمین مادری محسوب می‌شد در نتیجه وی پایتخت خود را در دامنه‌ی کوه رحمت مشرف بر جلگه وسیع و پهناور مرودشت که دارای پیشینه تاریخی و تمدنهای کهن بود، قرار داد. تخت‌جمشید در واقع یک پایتخت و کاخ تشریفاتی بوده که تنها برای اجرای مراسمی خاص از جمله مراسم مهم و ملی نوروز یا اقامت‌های موقت از آن استفاده می‌شد.

هخامنشیان بقیه سال را در شهر باستانی هگمتانه پایتخت قدیم پادشاهان ماد  (درتابستان) و در شوش پایتخت قدیم تمدن ایلام (در زمستان) به سر می‌‌بردند.

پس از داریوش دیگر پادشاهان هخامنشی نیز بر بنایی که ساخت آن را داریوش آغاز کرده بود، ساختمانهای جدیدی افزودند در نتیجه ساخت تخت‌ جمشید از ابتدا نزدیک به 150 سال به طول انجامید.

ساختمان اصلی کاخ‌ها بر روی صفه‌ای سنگی ساخته‌ شد این کاخ‌ها را از سه طرف شمال، جنوب و مغرب دیواری بزرگ از سنگهای عظیم بر روی هم انباشته احاطه می‌کرد. در خارج از صفه تا حدود نیم کیلومتر دو‌ر‌‌‌‌تر از دیوار سنگی، ساختمانهایی برای درباریان، وزرا و مشاورین احداث شده بود.

وسعت تمام ساختمانهای روی صفه در حدود 135 هزار متر مربع است. از این‌ ساختمانها قسمتهایی که مربوط به بارعام، پذیرائیهای رسمی و شرفیابی نمایندگان کشورها و برگزاری جشن‌های‌ مذهبی بوده وسعت زیاد داشته، در‌های ورودی آنها عریض بودند از جمله این کاخ‌ها باید از کاخ آپادانا و تالار صدستون نام برد. دیگر ساختمانها که برای سکونت شاه، ولیعهد، ملکه و خاندان سلطنتی و همچنین دفتر و جایگاه نگهبانان بوده کوچکتر بود.

مهمترین آثار و ابنیه‌ای که در شهر پارسه معروف به تخت‌جمشید بنا شده بدین شرح است:

پلکانهای بزرگ ورودی: راه ورود به بالای صفه توسط دو ردیف پلکانهای بزرگ دو طرفی که از سنگ‌های  بزرگ ساخته شده می‌باشد. تعداد این پلکانها در هرطرف 110 عدد و هر چهار یا پنج پله از یک سنگ یکپارچه بزرگ و عریضی تشکیل یافته است. کنار پلکانها معجر سنگی زیبایی اقتباس گرفته از زیگورات‌ های سومری وجود دارد که بلندی هر کدام از آنها 75 سانتیمتر می‌باشد.

دروازه ملل: اولین بنا بر روی صفه در فاصله 20 متری پلکان ورودی، تالاری می باشد که بیش از 600 متر مربع‌ مساحت دارد. سقف این تالار بر روی چهار ستون قرار داشته که اینک دو ستون آن باقی مانده است. درون این تالار سکوهای سنگی در چهار طرف تعبیه شده است که محل نشستن مهمانان بوده است.

برای ورود به کاخ آپادانا مهمانان ابتدا در این تالار به انتظار می‌نشستند و از آنجا که این افراد از ملتهای مختلفی بودند به این تالار دروازه ملل یا تالار انتظار گفته می‌شود. تالار دارای سه درب ورودی و خروجی پهن است که دو دیوار سنگی‌در‌ درگاه غربی و شرقی به صورت نقش برجسته نمایان می‌شود. نقش این دو درگاه به شکل موجودات اساطیری می‌باشد.

کاخ آپادانا: مهمترین کاخ تخت‌جمشید از لحاظ وسعت، ارتفاع و هنرهایی که در قسمتهای مختلف آن به کار رفته کاخ آپادانا می‌باشد. کاخ آپادانا در قسمت مرتفعی از صفه تخت‌جمشید واقع شده و مشرف به جلگه وسیع و زیبای مرودشت می‌باشد. در برگزاری جشن‌های ملی و پذیرایی‌های رسمی از این کاخ استفاده می‌شد.

تالار مرکزی کاخ 3600 متر مربع مساحت داشته و در آن36 ستون سنگی قطور به ارتفاع 18 متر قرار داشته و در سه جهت شرقی، ‌غربی و شمالی کاخ سه ایوان هم سطح با کاخ اصلی هر کدام با 12  ستون وجود داشته است بنابراین در   مجموع کاخ آپادانا دارای 72 ستون بوده است. تنها ضلع جنوبی کاخ بجای ایوان، اتاقهای کوچک و راهروهایی وجود داشته که احتمالاً برای نگهبانان کاخ و مسئولین تشریفات مورد استفاده قرار می‌گرفت.

یکی از زیباترین قسمتهای کاخ آپادانا دو ردیف پلکانهای بزرگ در ضلع شمالی و شرقی این کاخ می‌باشد. از آنجا که پلکان ضلع شرقی برای مدتها زیر خاک مانده بود، تقریباً ‌سالم بجای مانده است اما ضلع شمالی‌ صدمه زیادی دیده است. نقش برجسته‌های پلکانهای کاخ آپادانا زیباترین نقش برجسته‌های تخت‌جمشید می‌باشد. این نقوش‌‌‌ نماینده‌گان 23 کشور و استانهای تحت قلمرو شاهنشاهی هخامنشی را نشان می‌دهد و  هرکدام از این نمایندگان هدایایی را که مخصوص سرزمین آنها می‌باشد به حضور شاه عرضه می‌دارند.

 +دانلود مقاله تخت جمشید+دانلود تحقیق کامل تخت جمشید +مقاله تخت جمشید+دانلود تحقیق تخت جمشید+تخت جمشید +تصاویر برای دانلود تحقیق تخت جمشید+تحقیق تخت جمشید: ایمبوک+تخت جمشید یا ارگ پارسه؛ بزرگ‌ترین بنای سنگی ایران +دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد تخت جمشید+۱۵ شگفتی جالب در تخت جمشید! +دانلود تحقیق کامل هنر و معماری تخت جمشید +دانلود ترجمه مقاله نگرشی جدید به سنگ نگاره های تخت جمشید +SID.ir +دانلود مقاله ادبیات با عنوان جایگاه تخت جمشید +دانلود تحقیق تخت جمشید+مقالات باستان شناسی با ترجمه +مقاله معرفی تخت جمشید و بناهای آن +تحقیق تخت جمشید +تحقیق در مورد تخت جمشید +تحقیق تخت جمشید +آیا تا به حال زیرزمینهای تخت جمشید را دیده اید؟ +فایل تحقیق تخت جمشید +خرید و دانلود پاورپوینت بررسی تخت جمشید +تحقیق تخت جمشید +دانلود مقاله تخت جمشید +دانلود تحقیق تخت جمشید+دانلود (مقاله تخت جمشید)+تحقیق تخت جمشید+فایل تحقیق تخت جمشید +PDF: تحقیق تخت جمشید +تحقیق تخت جمشید 2+دانلود فایل ( تحقیق تخت جمشید) +دانلود تحقیق تخت جمشید+شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس عسلویه+مقاله تخت جمشید +جاذبه های گردشگری ایران+تحقیق تخت جمشید +تحقیق تخت جمشید — palsepet+خرید آنلاین مقاله تخت جمشید +شاپرک رنگین+تحقیق طراحی سایت بازدید از تخت جمشید با استفاده از ASP و صفحات +دریافت فایل مقاله تخت جمشید +تحقیق تخت جمشید +نقش برجسته های تخت جمشید +pdf+فرونشست زمین۱۰سانتی متری زمین دردشت مرودشت/ تهدیدی برای تخت +مقاله نقش بر جسته های تخت جمشید +دانلود pdf+دانلود فایل کامل هنر و معماری تخت جمشید +مقاله نقش بر جسته های تخت جمشید +بالاترین: همهٔ لینک‌ها +جدیدترین خبرهای استان سمنان +موتور جستجوی قطره+پایگاه خبری تحلیلی انتخاب +دانلود تحقیق تخت جمشید+تحقیق و تفحص از شهرداری تهران کلید می‌خورد +پایگاه خبری شوشان+دانلود تحقیق تخت جمشید2 +طالع بینی +فایل مارکت+شباهنگ کویر+دانلود تحقیق تخت جمشید+دانلود تحقیق تخت جمشید+نگین اپتیک+آرامگاه های و بناهای معروف ایران +کیفر شناسی+پاورپوینت ساختار اتم+پاورپوینت مدیریت پورتفولیوی پروژه 15 اسلاید+عجایب و شگفتی‌های خاورمیانه +تصاویر +گلخانه سبز+برترین فایل مدیریت منابع در دسترس شبکه به منظور بهبود کارایی +اعترافات عجیب متهم حمله تروریستی به مجلس +آموزش تعمیرات موبایل به+سپر حرارتی مریخ نورد ۲۰۲۰ ناسا در آزمایش‌های انجام‌شده ترک خورد +هک درهای هوشمند اتاق هتل‌ها امکان‌پذیر شد +دانلود تحقیق تخت جمشید+تحقیق تخت جمشید 

از مزایای این فایل , کم حجم بودن آن است , بنابرین می توانید پس از پرداخت وجه بلافاصله آن را در کمترین زمان ممکن دانلود نموده و از آن استفاده کنید.
این فایل به صورت فایل ورد با فرمت doc بوده و کاملا قابل ویرایش می باشد.
توجه کنید که این فایل هم با برنامه آفیس ورد 2003 و ورژن های بالاتر از آن بلکه با تمام واژه پردازها نظیر اوپن آفیس,لایبر آفیس ,آفیس اورگ و گوگل پرزنتیشن نیز قابل اجراست. پایین ترین قیمت در میان تمام سایت های اینترنتی.
خرید و دانلود این فایل را به تمامی علاقمندان پیشنهاد می کنیم



خرید و دانلود محصول

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.