ارزش میراث صوفیه
نام کتاب : ارزش میراث صوفیه
نویسنده : عبدالحسین زرین کوب
تعداد صفحه : 268
حجم فایل : 3,240 کیلوبایت
چکیده:
چکیده
امروزه آموزش و بهسازی منابع انسانی به عنوان یکی از استراتژیهای اصلی دستیابی به سرمایه انسانی و سازگاری مثبت با شرایط متغیر قلمداد میشود و از اینرو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقاء و توسعه سازمانی نمایان شده است. بدیهی است این فعالیت نیز مانند هر فعالیت سازمانی دیگر مستلزم برنامهریزی صحیح و اصولی میباشد. نیازسنجی جزء جداییناپذیر برنامهریزی آموزشی و نظام بهسازی منابع انسانی محسوب میشود. طی فرآیند نیازسنجی، نیازها مشخص شده و برحسب اولویت برای ارضاء و تحقق آنها اقدام میشود. نیازها برای انتخاب اقدامات درست، قبل از انجام هر اقدامی مشخص میشوند. طراحی و اجرای پروژههای نیازسنجی آموزشی در هر سطحی مستلزم پیروی از یک طرح و الگوی عمل مشخصی است. انتخاب یا طراحی و تدوین الگوهای نیازسنجی میتواند باعث تسهیل و افزایش دقت و اعتبار فرآیند نیازسنجی شود. یک الگوی مناسب باید هدف، قلمرو (حوزه)، روشهای اجرایی، یاران سایر ابعاد لازم در جهت انجام یک پروژه نیازسنجی آموزشی را مشخص و معین نماید.
هدف پژوهش حاضر، بررسی الگوهای نیازسنجی موجود و مقایسه آنها از نظر شرایط اجرا، زمان، مکان و کاربردها و همچنین تعیین مناسبترین الگوها برای نیازسنجی در سیستم بهداشت و درمان استان اصفهان میباشد. و نیز بدین منظور پس از بررسی اسناد و مدارک موجود و جستجوی گسترده در منابع فارسی و انگلیسی، الگوها و تکنیکهایی که به صورت پراکنده دراین منابع معرفی شدهاند را پژوهشگر با استفاده از بینشی سیستماتیک، کلیه این الگوها و تکنیکهای موجود را در یک چارچوب کلی در پنج طبقه قرار داده و ضمن معرفی الگوهای هر طبقه، مزایا و معایب هر یک را مورد نقد و بررسی قرار گرفت. برای سنجش میزان تناسب و کاربرد الگوها و مدلهای مختلف از طریق مطالعه توصیفی پیمایشی با استفاده از ابزارهای نظیر پرسشنامه و مصاحبه سازمان نیافته،نظرات مدیران و معاونان و کارشناسان ستادی و بهداشتی شبکه بهداشتی و درمانی در سطح استان خوزستان (80 نفر)، تحت بررسی قرار گرفت و نتایج تحقیق در دو بخش عبارتند از:
· مقدمه...........................................................................................................................................1
· تعاریف عمومی در کشاورزی..................................................................................................4
· دامنه کاربرد..............................................................................................................................18
· تعاریف........................................................................................................................................19
- تعاریف مرتبط با کشاورزی..............................................................................................19
- تعاریف عمومی...................................................................................................................21
· شناخت و اندازهگیری............................................................................................................22
· درآمدها و هزینههای ناشی از اندازهگیری بهارزش منصفانه.........................................24
· عدم امکان اندازهگیری ارزش منصفانه بهگونهای اتکا پذیر...........................................24
· کمکهای بلاعوض دولت........................................................................................................25
فصل اول:تعاریف و مفاهیم
مقدمه
تعریف حسابداری
تاریخچه حسابداری
تعریف تفکر ناب
ضرورت تفکر ناب
فعالیتهای ناب
اصول تفکر ناب
اصل اول - تعیین ارزش (Value)
اصل دوم - شناسایی جریان ارزش (Value Stream)
اصل سوم - ایجاد حرکت بدون وقفه در این ارزش (Flow)
اصل چهارم - ایجاد سیستم کششی (Pull)
اصل پنجم - تعقیب کمال (Perfection)
تعریف تولید ناب
ویژگی های تولید ناب
خاستگاه تولید ناب
تولید ناب و برتریهای آن بر تولید انبوه